۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۷:۵۶

از سراسر کشور؛

400 نفر برای شرکت در جشنواره مشاعره رضوی ثبت نام کردند

400 نفر برای شرکت در جشنواره مشاعره رضوی ثبت نام کردند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل ارشاد استان بوشهر گفت: از آغاز زمان ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی تاکنون 400 نفر برای شرکت در این جشنواره نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، نصرالله شفیعی بعد ازظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی پنجمین جشنواره مشاعره رضوی در استان بوشهر با بیان اینکه تنوع شرکت کنندگان از استانهای کشور نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: در جشنواره امسال از 20 استان شرکت کننده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره امسال از 20 مهرماه به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر برگزار خواهد شد، اظهار داشت: کم سن و سال ترین و مسن ترین شرکت کنندگان در پنجمین دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی به ترتیب 10 و 78 سال سن دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، بوشهر و خراسان رضوی بیشترین شرکت کنندگان برای نام نویسی در جشنواره مشاعره رضوی را از آن خود کرده اند.

شفیعی افزود : جشنواره مشاعره رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و همچنین گسترش فعالیتهای فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع ) طراحی شده است.

وی با اشاره به تدوین مجموعه سه جلدی کتاب خورشید خراسان، گفت: در این کتاب سه جلدی سعی شده تا کلیه اشعاری که از قرن ششم هجری تا معاصر در رابطه با امام رضا(ع ) سروده شده است جمع آوری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در جلد سوم کتاب اشعار بصورت مشاعره بر اساس حروف الفبا چینش شده است که به شرکت کنندگان کمک شایانی می کند.

شفیعی گفت: با توجه به این که دبیرخانه این جشنواره در استان بوشهر است به دنبال تحقق شعار " استان بوشهر قطب مشاعره کشور" هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده برای مشاعرین استان، بیشترین حافظان اشعار در وصف امام رضا(ع) از استان بوشهر باشند.

وی با بیان اهمیت این جشنواره و تاثیرگذاری آن خواستار همکاری همه دستگاههای اجرایی در این جشنواره شد.

کد خبر 1151983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha